תכנית אימונים

מהי תכנית אימונים? מדובר במסגרת אימונים תקופתית אשר מחולקת למספר שלבים ופרקים. כל שלב בתכנית מטפל בשיפור יכולות ספציפיות תוך שילוב יכולות שכבר אומצו ע"י הרץ משלבים קודמים בתכנית. תכנית אימונים מתבססת על עקרונות ברורים אשר משתייכים ל"תורת האימון" בתחום הריצה שהתפתחו ממחקרים שנעשו לפני מספר עשורים והממשיכים עד היום, במטרה לשפר את יעילות הריצה באופנים שונים תוך דגש על מניעת פציעות ושיפור יעילות הריצה.

כנגזרת לאותם מחקרים, פותחו שיטות אימונים שונות שכל אחת מהן משפיעה על גורם ספציפי בכל הקשור ליכולות הריצה כגון: סיבולת, מהירות ועוד.

לכן תכנית אימונים חייבת להיות אינדיבידואלית שכן נק' הפתיחה של כל אחת ואחד מאתנו שונה. מאפייני הגוף שלנו מבחינת משקל, מסת שריר, גיל, מין  וכד' שונים ולכך נותנים משמעות בבניית תכנית מתאימה ולא גנרית.

בסופו של דבר לכל מי שפעיל בתחום הריצה, ומעוניין לקבל הדרכה בדרך להשגת מטרה ויעד, החל מירידה במשקל וכלה בהשתתפות במרוץ מומלץ לבחון את האפשרות של בניית תכנית אימון ע"י מאמן מוסמך.

היתרונות בתכנית אימונים:

- מותאמת באופן אישי למתאמן ולמטרותיו.
- ישנו היזון חוזר בין המתאמן למאמן בכל שלבי התכנית על מנת לבחון את ההתקדמות ו/או השינויים שיש לבצע ע"פ צורך.
- עקרונות האימון נשמרים בקפידה: הדרגתיות, גיוון וכדומה.
- על פי רוב שימוש בתכנית מפחית את הסיכון בפציעות (בהנחה שהמתאמן קשוב ומדווח על נתוני האימון)
- במסגרת מועדון איתנים והתוכניות אותן אני בונה, ישנו אימון מנטאלי בשיטת NLP לפי הצורך שעולה.
- תכנית אימונים בונה את השלד הרחב ביותר לתחום הריצה למרחקים ארוכים וזהו הבסיס האירובי. תוך שימת דגש בנושא זה  המתאמן יוצר לעצמו בסיס רחב המשמש אותו גם בשלבים מאוחרים יותר.